tessanaarfrankrijk.reismee.nl

4. Animatie

Zondag betekent vrij in Frankrijk, zelfs op de Nederlandse camping. Dat betekent ook dat mijn eerste volle week hier er nu op zit. De camping is kleinschalig in alle opzichten, dus ook in de animatie. Afgelopen week (en waarschijnlijk is dat de komende weken ongeveer hetzelfde) bestond de animatie uit een disco, pannenkoeken, een speurtocht, boogschieten, vlaggetjes knutselen en zelfs de hond uitlaten telde als animatie. Maar de kinders vinden alles prima en vermaken zich volgens mij erg goed. Aan het begin zijn Tessa en Julia van de animatie nog al eng, maar na een week vinden ze ons toch wel lief. Het is dus het leukst als families langer dan één week blijven, want dan komen de kinders echt met goede verhalen (die afhankelijk van de leeftijd niet allemaal helemaal te begrijpen zijn). Zo speelt de hond van de oma van Sym en Reyer in een film en was Tijn afgelopen zaterdag jarig op de camping en al 4 jaar geworden (wat hij de week daar voorafgaand minstens zeven keer verteld heeft). Tijdens het uitlaten van de hond kwam zo ook Remon (6) me een raadsel vertellen. - het is groen en het skiet van de berg; een skiwi! - Die kende ik al. Van zijn volgende 5 raadsels wist ik het antwoord ook. Dat was niet leuk natuurlijk. Toen vertelde hij maar een mopje (hij komt uit België), want zo zei hij, dat kon ik niet raden. Hij begon te vertellen, maar naar de eerste zin verklapte ik het einde al. - nee oma, want alles wat op de grond ligt is vies - Remon: "heb jij soms een moppenboek ofzo dat je die allemaal al kent???"

Kusjes uit Frankrijk

Reacties

Reacties

Esther

Hoi hoi tessa,

Veel plezier daar in Frankrijk, ik/wij lezen graag je avonturen vanuit t warme Nederland....

Geniet van alles wat je op je pad tegen komt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!